Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

O echipă internaţională de cercetători a descoperit 224 de noi specii de animale şi plante pe teritoriul ţărilor din bazinul fluviului Mekong în Asia de Sud-Est pe parcursul unui singur an, informează DPA.

Potrivit unui raport al organizaţiei pentru conservarea naturii World Wide Fund for Nature (WWF) publicat miercuri, au fost documentate 155 de specii de plante, 35 de reptile, 17 de amfibieni, 16 de peşti şi un mamifer.

Mamiferul este o maimuţă, denumită Popa langur, identificată ca specie distinctă pe baza mostrelor de fecale şi a specimenelor de muzeu.

Numărul total de specii de animale şi plante descoperite în Thailanda, Cambodgia, Laos, Vietnam şi Myanmar începând cu 1997 a ajuns în prezent la 3.007, potrivit organizaţiei pentru protecţia mediului.

Regiunea fluviului Mekong este astfel, fără îndoială, de ''o importanţă globală'' în descoperirea de noi specii, a precizat Stefan Ziegler, purtător de cuvânt pentru regiunea Asiei de Sud-Est în cadrul WWF Germania.

Foto: (c) Kaikeo Saiyasane/Xinhua

''Este habitatul unora dintre cele mai cunoscute şi mai periclitate specii din lume, cum ar fi tigrul şi somnul gigantic de Mekong'', a adăugat el.

Habitatele trebuie să fie protejate şi conservate prin orice mijloace având în vedere enorma biodiversitate. ''Dacă pierdem regiunea Mekong ca hotspot biologic, pierdem o parte importantă din biodiversitatea globală'', a mai precizat Ziegler.

Potrivit raportului, cele mai multe dintre speciile noi au fost descoperite în 2020 în Vietnam (91) şi Thailanda (69).

Raportul WWF este rodul muncii a sute de oameni de ştiinţă care activează în universităţi, organizaţii pentru protejarea naturii şi institute de cercetare.AGERPRES/(AS-autor: Simona Tatu, editor: Ana Alecu, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.