Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Copiii care învaţă la şcolile din perimetrul Geoparcului Internaţional UNESCO Ţara Haţegului vor afla cum se poate produce energie verde în fiecare din comunele în care locuiesc, în cadrul unor evenimente ce vor avea loc vineri şi sâmbătă cu prilejul Nopţii Cercetătorilor Europeni, ei urmând să descopere, printre altele, cum funcţionează o hidrocentrală sau cum se produc panourile fotovoltaice.

Ediţia din acest an a evenimentului are ca temă principală energia verde prin "ReCoNnect - The Green Deal" şi invită publicul larg la descoperirea, într-un mod interactiv, educativ şi distractiv, a ştiinţei şi a rezultatelor muncii cercetătorilor.

"Din acest motiv, Geoparcul Internaţional UNESCO Ţara Haţegului şi-a propus să aducă cercetarea în mediul rural şi, mai mult decât atât, îi provoacă pe elevii din cadrul Reţelei EduGeoparc să descopere energia verde din comuna lor. Ei se vor întâlni cu specialişti care le vor da detalii despre cum se produce energia verde şi vor putea dezbate împreună, în cadrul unor discuţii în cadrul comunităţii, intermediate de Geoparc, teme legate de energia curată şi viitorul planetei Pământ", a explicat purtătorul de cuvânt al Geoparcului, Adina Popa.

Punctul de plecare al discuţiilor referitoare la energia de mâine va fi hidrocentrala de la Sântămăria Orlea, una dintre cele nouă din amenajarea hidroenergetică Râu Mare Retezat.

Apoi, participanţii vor descoperi, în comuna Baru, cum se fabrică panourile fotovoltaice şi staţiile pentru încărcarea maşinilor electrice.

"Plastic vorbind, rolul Nopţii Cercetătorilor e să ne facă să nu ne fie frică de ştiinţă, să nu ni se pară complicată nici matematica, nici fizica, nici chimia şi să vedem că ceea ce ne înconjoară are o explicaţie, iar aparatele pe care le folosim au la bază rezultatele unor cercetări. În acelaşi timp, sunt foarte mulţi copii care pot să devină cercetători sau pot să lucreze în domenii specifice ştiinţelor, dar încă nu şi-au descoperit abilităţile. Şi atunci, Noaptea Cercetătorilor îi ajută să se descopere, să îşi descopere abilităţile şi să descopere cum funcţionează lucrurile în jurul lor", a declarat directorul Geoparcului Internaţional UNESCO Ţara Haţegului, Alexandru Andrăşanu.

Foto: (c) Sorin Blada/AGERPRES

Geoparcul Internaţional Ţara Haţegului are statut de sit UNESCO şi cuprinde toată Ţara Haţegului. Administrarea geoparcului este realizată de Universitatea din Bucureşti. Geoparcul cuprinde elemente de interes geologic deosebit, dinozaurii pitici descoperiţi aici fiind unici în lume. AGERPRES/(A, AS - autor: Sorin Blada, editor: Antonia Niţă, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.