COD GALBEN: 29-11-2021 ora 10 Intre 29 noiembrie, ora 14 – 30 noiembrie, ora 03 se va semnala intensificări temporare ale vântului

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Atacurile de tip ransomware au fost în 2021 cele mai întâlnite atacuri, reprezentând 31% din total, şi au vizat în special sectorul sănătăţii şi instituţiile publice pentru a compromite sistemele informatice, conform raportului Business Internet Security.

Pe locul doi, însumând 29%, atacurile de tip phishing au continuat să fie raportate la nivel local, mai ales prin intermediul campaniilor de SMS, Whatsapp şi email. Principalele victime ale acestor incidente au fost clienţii instituţiilor bancare şi cei din retail, se menţionează într-un comunicat remis, joi, AGERPRES.

Statisticile realizate la nivel de industrii evidenţiază că, anul acesta, industria de retail a fost cea mai expusă atacurilor cibernetice. Evoluţia spectaculoasă a sectorului de e-commerce, pe fondul pandemiei Covid-19, s-a continuat printr-un ritm accelerat al cumpărăturilor online, dar şi prin creşterea semnificativă a numărului de magazine online, ceea ce a făcut ca riscurile cibernetice să devină din ce în ce mai mari pentru acest sector.

Astfel, 29% din totalul incidentelor au fost detectate în această industrie, urmată apoi de domeniul transporturilor cu 27%.

În ceea ce priveşte oraşele cele mai afectate de atacuri cibernetice în ultimele 12 luni, Bucureştiul ocupă primul loc, cu o medie lunară de 600.000 de incidente detectate şi prevenite, urmând apoi Iaşi şi Timişoara cu 400.000, respectiv 370.000.

"În 2021, am observat o creştere importantă a atacurilor cibernetice care pot compromite sistemele şi datele utilizatorilor, atât în volum cât şi în complexitate, odată cu extinderea soluţiilor software folosite de către companii şi indivizi. Soluţiile noastre de securitate oferite clienţilor B2B au detectat şi blocat atacuri complexe, în special tentative de phishing, ransomware şi atacuri Distributed Denial of Service (DDoS). Însă, cea mai importantă provocare, în rândul companiilor, dar şi în rândul utilizatorilor casnici, rămâne lipsa de conştientizare a riscurilor şi a expunerii în mediul online", a declarat Ioan Constantin, Cyber Security expert Orange România.

Raportul Business Internet Security 2021 face parte dintr-un ecosistem dezvoltat de Orange Business Services care are ca scop creşterea nivelului de conştientizare privind securitatea cibernetică. Astfel, prin serviciul Business Internet Security (BIS), un sistem complet de securizare a conexiunilor de internet, sunt identificate şi blocate lunar peste 8 milioane de ameninţări în infrastructura de securitate a clienţilor business Orange. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Gherasi, editor: Oana Tilică, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.