Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

36 de liceeni au strâns 2.000 euro pentru #NoiFacemUnSpital, în 24 de ore, prin testarea unor idei de afaceri în cadrul Spark Week / The Future Entrepreneurs Festival

Între 26 şi 31 august a avut loc prima ediţie a festivalului de antreprenoriat pentru liceeni Spark Week. 36 de tineri de 15-18 ani din mai multe oraşe s-au adunat la Bucureşti să înveţe despre antreprenoriat.

Timp de o săptămână, aceştia au interacţionat cu 20 de antreprenori şi manageri, printre care: Bogdan Rădulescu (Head of Partnership & New Business - UNTOLD şi NEVERSEA), Bogdan Mugescu (Director Dezvoltare - frufru), Daniel Voinea (Brand Manager - Librăriile Cărtureşti), Raluca Necula (Events & Project Management Director - Therme Bucureşti), Alin Copîndeanu (CEO & Co-founder - Tudor Personal Tailor). De asemenea, participanţii au vizitat 6 business-uri, alături de fondatorii acestora şi au participat la 5 ateliere practice, învăţând despre marketing, vânzări şi despre etapele lansării unui business.

În echipe, tinerii au gândit o idee de produs pe care să-l vândă în maxim 24 de ore. Cei 36 de participanţi au ales să testeze vânzarea unor diverse produse şi servicii: brăţări personalizate, cărţi surpriză sub conceptul "Blind date with a book", căsătorii pentru o zi, tricouri cu grafică modernă creată de ei şi inspirată din artă, brăţări pentru purtarea medicamentelor cu tine atunci când urmezi un tratament. Pentru realizarea acestor produse, ei au folosit ideile generate în cele 5 zile ale taberei, sfaturile primite de la antreprenori, resursele puse la dispoziţie de EA - The Entrepreneurship Academy, imprimante 3D în colaborare cu antreprenorii cu care au interacţionat la Spark Week.

Fiind un exerciţiu de învăţare, toţi banii strânşi de tinerii participanţi au fost donaţi către o cauză socială - iniţiativa #NoiFacemUnSpital a Asociaţiei Dăruieşte Viaţă. Carmen Uscatu, fondatoarea organizaţiei, a avut o conversaţie inspiraţională cu participanţii în care le-a explicat ce presupune construcţia de la zero a primului Spital de Oncologie şi Radioterapie Pediatrică din România.

Deşi participanţii au fost împărţiţi în 5 echipe care au concurat între ele pentru a vedea cine face cele mai multe vânzări, toţi banii strânşi au fost puşi la un loc pentru a susţine construcţia spitalului. În total, în mai puţin de 24 ore, cei 36 de tineri au strâns 9924 lei, într-un mod în care şi-au testat şi abilităţile de antreprenori.

Carmen Uscatu, fondatoarea Asociaţiei Dăruieşte Viaţă, declară:
"#NoiFacemUnSpital a devenit, dincolo de construcţia şi amenajarea unei clădiri, menită să trateze uman şi la standarde europene, copiii bolnavi de cancer, un fenomen social care ne-a readus speranţa că se poate.
Se poate atunci când ieşi din amorţeală şi te implici. Se poate atunci când laşi fricile deoparte şi decizi să acţionezi. Se poate atunci când decizi să semnalezi orice abuz, mic sau mare, asupra ta sau asupra aproapelui. Se poate când implicarea devine un gest de igienă personală, fără de care constaţi că nu mai poţi trăi. Îmi doresc ca adolescenţii să respire acest SE POATE. De aceea am acceptat invitaţia de a fi alături de ei la Spark Week."

Într-adevăr, tinerii au arătat că se poate să te mobilizezi pentru o cauză, dar şi să faci acest lucru în timp ce înveţi cum să fii antreprenor. În acest sens, unul dintre participanţi declară: "Aş vrea să vă mulţumesc pentru că, prin ideea de a clădi un business, în doar două zile mi-aţi schimbat percepţia despre imposibil."

Luiza Amzolin, Project Manager Spark Week şi Admission Manager EA - The Entrepreneurship Academy, declară:
"Ne-am propus ca în Spark Week să creăm o experienţă de învăţare concentrată într-o săptămână, care îmbină teoria cu practica, astfel încât tinerii să testeze antreprenoriatul ca opţiune de carieră. Participanţii au experimentat ce pot crea într-un timp scurt, dacă lucrează eficient în echipă şi dacă îşi asumă obiectivele respective. Este incredibil progresul realizat în atât de puţin timp, iar pentru ei conştientizarea acestui tip de învăţare, când teoria este transpusă imediat în practică, i-a făcut şi mai curioşi şi dornici de dezvoltare. Ne bucurăm foarte tare că am întâlnit mulţi tineri cu o dorinţă vizibilă de creştere, cu o curiozitate ieşită din tipare şi cu mult potenţial antreprenorial."

Spark Week - The Future Entrepreneurs Festival este organizat de EA - The Entrepreneurship Academy, prima facultate din Sud-Estul Europei dedicată antreprenoriatului, unde studenţii învaţă practic încă din prima zi de şcoală cum să îşi construiască şi să îşi dezvolte o afacere. Spark Week a fost la prima ediţie, urmând să se desfăşoare de două ori pe an. A doua ediţie Spark Week va avea loc în ianuarie 2020. Tinerii interesaţi se pot pre-înscrie deja.

Spark Week - The Future Entrepreneurs Festival a fost organizat în parteneriat cu Banca Transilvania, care a susţinut implementarea proiectului şi a oferit burse integrale pentru 8 participanţi.

*

Despre EA - The Entrepreneurship Academy
La EA-The Entrepreneurship Academy, studenţii învaţă practic încă din prima zi de şcoală cum să îşi construiască şi să îşi dezvolte un business. Acesta devine principalul obiect de studiu şi funcţionează sub forma unui instrument educaţional. La finalul celor 4 ani de studii, prin dobândirea celor 240 credite ECTS, studenţii primesc o diplomă şi titlul de Bachelor of Business Administration, cu specializarea în Antreprenoriat.

La EA - The Entrepreneurship Academy, cursurile îmbină multă practică cu teorie actuală, iar profesorii se numesc experţi - pentru că ei sunt profesionişti români dar şi internaţionali, din domenii precum: drept, vânzări, legislaţie europeană, marketing, contabilitate, drept, chiar şi dezvoltare personală şi limba engleză.

Curricula EA-The Entrepreneurship Academy are la bază filozofia Tiimiakatemia (Team Academy) dezvoltată în Finlanda de către Johannes Partanen acum mai bine de 20 de ani. Team Academy continuă să fie foarte inovatoare ca metodologie şi să facă parte dintr-o avangardă a universităţilor internaţionale care oferă o astfel de diplomă şi specializare. În momentul de faţă există centre şi universităţi având la bază metodologia Team Academy în Finlanda, Franţa, Germania, Olanda, Marea Britanie, Spania, Ungaria, Argentina şi Peru.

Printre experţii care predau la The Entrepreneurship Academy se numără: Anca Dragu (Macroeconomie), Joy Chan (Finanţe), Radu Atanasiu (Critical Thinking), Magda Ropotan (Design Thinking), Sergiu Neguţ (business mentor), Ana Silivaş (dezvoltare personală), Cosmin Alexandru (Decan şi team-coach), Ilinca Păun (CEO şi team coach), Andrei Niculescu (Mentor), Mihai Bonca (Marketing) şi alţi antreprenori, freelanceri şi oameni din companii care vin cu expertiza lor în construcţia noilor businessuri ale studenţilor de la EA - The Entrepreneurship Academy.

Pentru informaţii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi:

Ruxandra Zaharia
PR & Marketing Manager EA - The Entrepreneurship Academy
e. ruxandra.zaharia@educativa.ro

Website: https://sparkweek.ro/
Facebook: www.facebook.com/TheEntrepreneurshipAcademy
LinkedIn: www.linkedin.com/school/ea-the-entrepreneurship-academy/
YouTube: www.youtube.com/c/TheEntrepreneurshipAcademy

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.